نوشته شده توسط : بسیجی

متخصص تغذیه گفت: میوه ‌هایی همچون سیب، گلابی و پرتقال بهترین میان وعده برای دانش آموزان است، چرا که سبب بروز انرژی در آنها می شود.

مرژانو - بهترین میان وعده برای دانش اموزان میوه است

 

مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب افزود: دانش‌آموزان قبل از رفتن به مدرسه بهتر است صبحانه کامل که حاوی مواد پروتئینی است، مصرف کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: همچنین از بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان می توان به نان و پنیر، گردو، کشمش، انجیر خشک، پسته، بادام و فندوق اشاره کرد.

کیمیاگر افزود: استفاده از بیسکویت و کیک نباید به صورت مداوم باشد. پفک و چیپس برای دانش آموزان زیان آور بوده و والدین باید از خرید مداوم آن خریداری کنند، چرا که در این تنقلات نمک و چربی موجود است که اصلا میان وعده های خوبی برای بچه ها نیست.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور تصریح کرد: میوه  هایی همچون سیب، گلابی و پرتقال بهترین میان وعده برای دانش آموزان است، چرا که سبب بروز انرژی در آنها می شود. همچنین این میوه ها  دارای کالری بالا بوده و در مدت زمانی که دانش آموز در مدرسه است، بهترین گزینه برای وی محسوب می شود.



:: موضوعات مرتبط: مطالب , پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: میان وعده , ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 8 مهر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بسیجی

خونریزی لثه حین مسواک زدن

 

 

 

 

وقتی کوچک بودیم حوصله مسواک زدن نداشتیم! حالا که بزرگ شدیم و دندان‌هایمان یکی یکی خراب شده. حالا اگر چند تا دندان سالم دارید و به فکر آنها هستید، این نوشته به دردتان می‌خورد!

خونریزی لثه حین مسواک زدن

لثه‌های بعضی افراد موقع مسواک زدن، خونریزی می‌کند. در حالت عادی نباید این اتفاق بیفتد. اگر لثه‌ها سالم باشند، هیچ مشکلی حین مسواک زدن نخواهند داشت.

خونریزی‌ لثه‌ها می‌تواند به دلیل برخی بیماری‌های خونی یا سیستمایک دیگر باشد. ولی التهاب و عفونت لثه‌ها نیز باعث خونریزی می‌شود. البته گاهی اوقات مسواک زدن غلط یا استفاده نادرست از نخ دندان هم می‌تواند باعث خونریزی شود.

اگر با تصحیح روش مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، خونریزی لثه‌هایتان بهتر نشد، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

هنوز زرد است!



:: موضوعات مرتبط: مطالب , پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پزشکی , خون ریزی لثه ,
:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1390 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد